HTML

Cucina della Giraffa

Lelkes szárnypróbálgatások Gasztronómiában, avagy: meg tudom enni, amit főztem? :-)

Címkék

Zsiráf Images

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

2009.02.14. 13:03 giraffa

Rakott krumpli füstösen

Címkék: krumpli főétel

Még évekkel ezelőtt találtam egy újságban ezt a receptet, és azóta nem ettem még annál jobb rakott krumplit. Kell bele az a füstös pluszíz, én mondom, Bugajóska :-)

 Kell bele:
1,5 kiló krumpli
30-40 dkg füstölt sajt
4-5 tojás
3-4 pár füstölt virsli
1 nagy doboz tejföl
só, bors
 
Ahogy én csinálom:
Héjában megfőzöm a krumplit, villával ellenőrzöm, hogy megfőtt-e már. Közben megfőzöm a tojásokat is (1-et kihagyok), majd felkarikázom őket. A virslit is felkarikázom, a füstölt sajt 2/3-át vékony szeletekre
vágom. Ha kész a krumpli, meghámozom, felkarikázom. Egy kivajazott tepsi alját telerakom krumpliszeletekkel, erre egy réteg tojás, sajt, és virsli megy, majd sózom, borsozom, és a tejföl harmadát
szépen eloszlatom rajtuk. Erre jöhet egy újabb réteg krumpli, tojás, sajt, virsli, fűszerek, tejföl. Elvileg nekem ekkorra már csak krumpli szokott maradni. A maradék tejfölt összekeverem a megmaradt egész tojással, a megmaradt sajtot lereszelem, és azt is hozzáadom a tejfölhöz. Ez a szósz kerül a legfelső
krumplirétegre, majd mehet is az egész a sütőbe, amíg a sajtos massza szép aranybarnára nem pirul.
 
Dzsipó tetszésindex:   
Szerintem:                      4,5
 
DIÉTA FAKTOR:  nem nagyon diétás…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsirafkonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr26942591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása