HTML

Cucina della Giraffa

Lelkes szárnypróbálgatások Gasztronómiában, avagy: meg tudom enni, amit főztem? :-)

Címkék

Zsiráf Images

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Linkblog

2009.03.08. 20:28 giraffa

Spenótos-sajtos töltött burgonya

Címkék: krumpli főétel

Nem vagyok egészen normális, hogy egy nehéz éjszaka utáni kínlódós napon vetettem szemet erre a receptre, mivelhogy véletlenül (tényleg nagy véletlen, spenótot életemben először vettem a múltkor, és megmaradt a fele) éppen megvolt otthon minden hozzávalóm, de amint hozzáfogtam, láttam hogy nem egyszerű dolog, és nem egy nyugisnak szánt vasárnap este kellene ezzel vesződni, de elfogultság nélkül állíthatom, hogy mégiscsak megérte. Finomra és laktatóra vágytam, megkaptam - már csak hab a tortán, hogy még mesterien néz is ki :-))

Kell hozzá (4 főre):

6-7 közepes krumpli

1 fej vöröshagyma

1 fél szál póréhagyma, vagy újhagyma

3-4 gerezd fokhagyma

200-250 g spenót

3 tojás

15-20 dkg trappista sajt

só, bors, kakukkfű

Ahogy én csinálom:

Sós vízben héjában megfőzöm a krumplikat. Míg fő, felaprítom a vöröshagymát, a fokhagymát összezúzom, a póréhagymát felkarikázom. A sajtot lereszelem. A spenótot nagyjából (vagy még úgy se) felaprítom.

Amint megpuhult a krumpli, meghámozom őket, kettévágom, és kikaparom a belsejüket, hogy krumplicsónakokat kapjak. A kikapart belsőt összetöröm. Egy sütőtálat kivajazok, meghintem zsemlemorzsával, és erre teszem a csónakjaimat, megsózom őket. Előmelegítem a sütőt.

Olajon megfonnyasztom a hagymákat, majd a spenótot és a zúzott fokhagymát is hozzákeverem, fűszerezem sóval, borssal, kakukkfűvel. Miután átforrósodott a spenót, leveszem a tűzről.

A 3 tojást kicsit felverem (mint a rántottához), belekeverem a reszelt sajt 2/3-át, majd ezt a masszát a tört krumplibelsővel együtt hozzáadom a spenóthoz, és jól elkeverem. Kész a töltelék. A csónakokba adagolom szép púposra, majd mindezek tetejére a maradék sajtot szórom. Mehet a sütőbe, kb. fél óra alatt szépen rápirul a sajt, vehetem is ki. Kaliforniai paprikával díszítettem, ja és tálalás után Worchester-szósszal ettük, nagyon finom lett.

Dzsipó tetszésindex:        4,5

Szerintem:                          4,5

DIÉTA FAKTOR: ez sem igazán...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsirafkonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr53989953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása