HTML

Cucina della Giraffa

Lelkes szárnypróbálgatások Gasztronómiában, avagy: meg tudom enni, amit főztem? :-)

Címkék

Zsiráf Images

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

2009.01.26. 19:53 giraffa

Garnélarák leves

Címkék: leves

Igazi finomság azoknak, akik szeretik a rákot. És bár csak leves, annyira laktató, hogy én egy tányér után kikészülök, kidőlök. De ez a másik nagy kedvenc otthon, többször követelte már az emberem :-) 

Kell hozzá (4 személyre):

400 g garnélarák (a teszkós zacskós-fagyasztottat szoktam venni)

 

1 halászlékocka 3/4 liter vízben feloldva

2 vöröshagyma

1 dl főzőtejszín

2,5 dl zsíros tej

80 g liszt, 80 g vaj

1 citrom leve

 

petrezselyemzöld, só, bors

Ahogy én csinálom:

A hagymát és a garnélarák felét fölvágom nagyon apróra. A vajat nagy serpenyőben felolvasztom, és a hagymát, valamint a garnélát 10 percig párolom benne. Megszórom liszttel, és folytonos kevergetés közben hozzáöntöm a halalaplét és a tejet. Még 5 percig főzöm, hogy besűrűsödjön. A maradék garnélát a leveshez adom, és lassú tűzön még 5 percig főzöm. Ízesítem sóval, borssal, hozzáöntöm a citromlevet és a tejszínt (persze nem úgy megyek neki mint kezdőkukta, hanem egy kicsi tálban felöntöm a tejszínt egy kis levessel, és miután szépen elkevertem, úúúgy öntöm bele a levesesfazékba). Miután még pár percig összerottyantom, leveszem a tűzről és tálalom. Petrezselyemzölddel díszítem.

Dzsipó tetszésindex:   4 (de ha elég citromos, akkor megkapja az 5-öst)

Szerintem:                     5 (de ha nagyon citromos, csak 4-es :-)

DIÉTA FAKTOR:  háát elég sok zsíros összetevője van...

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsirafkonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr77904508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása