HTML

Cucina della Giraffa

Lelkes szárnypróbálgatások Gasztronómiában, avagy: meg tudom enni, amit főztem? :-)

Címkék

Zsiráf Images

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Linkblog

2009.01.20. 10:14 giraffa

Csirkemell narancsos szószban

Címkék: csirke főétel diétás

Nagyon jól hangzott, ráadásul egyszerűnek tűnt, diétásnak és mégis egzotikusan finomnak... hát persze hogy sikerült jóóól elrontani :-)) Még nem döntöttem el, hogy be merem-e tenni az első próbálkozásról készült fényképet, sőt azt sem döntöttem el, hogy lesz-e kedvem újra próbálkozni. De mivel elméletben csak egy könnyen korrigálható hibát vétettem, egyszer lehet, hogy újra kipróbáljuk.

A hiba pedig az volt, hogy a párom nem elég vékonyra szelte a csirkemellet, nekem meg nincs klopfolóm. Tehát vaskosak maradtak a csirkemellszeleteim, és attól való félelmemben, hogy nem sült át még mindig rendesen, túlsütöttem a serpenyőben, amennyi nedvességet ki lehetett belőle szipolyozni, az mind ki is ment. Egészen konkrétan koppantak a tányéron, mikor tálaltam a saláta mellé, én pedig majd' elpityeredtem, hogy a sok lelkes előkészületnek ilyen rusnya és száraz eredménye lett.

Kell hozzá (2 személyre):

1 nagyobb darab csirkemellfilé
2 db narancs 
1 citrom 
2-3 gerezd fokhagyma 
só, bors 
1 kiskanál kakukkfű 
olívaolaj

Ahogy én csinálom:
A csirkemelleket forró vízzel megmosom, felszeletelem (és kiklopflolom!!!). Elkészítem a narancsos-citromos pácot: egy tepsiben, vagy tálban lereszelem a narancsok és a citrom héját, majd levüket kifacsarom. Mehetnek hozzá a fűszerek: a kakukkfű, kevés só, bors, a fokhagyma átpréselve, és egy evőkanálnyi olívaolaj. Összekeverem, és belefektetem a csirkemellszeleteket. Ebben a pácban hagyom pihenni legalább egy órát. Serpenyőben, kevés olívaolajon átsütöm a hús mindkét oldalát. Én salátával tálaltam, de nyilván rizzsel is finom.

 Dzsipó tetszésindex:   bár állította, hogy neki ízlik, ez sehogyse lenne hiteles :-)

Szerintem:                        2,

DIÉTA FAKTOR:  magas.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsirafkonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr41890433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása